تبلیغات
مطالب آموزشی و درسی - کودکان از چه زمانی باید زبان دوم را بیاموزند
مطالب آموزشی و درسی
کلاس های چند پایه مکانی است برای یادگیری انواع مهارتهای اجتماعی

اغلب کارشناسان بر این باورند که هر چه کودک زودتربا زبان دوم آشنا شود شانس بیشتری برای دستیابی به مهارت خواهد داشت .بر اساس تحقیقات کودکی که زبان دوم را از سن ده سالگی ویا بالاتر بیاموزد هرگز نمی تواند مهارت صحبت کردن را ملنند اهالی آن زبان یاد بگیرد .این جمله را زبان شناسان تایید کرده ودر مطالعات تحقیقاتی به اثبات رسانده اند .علاوه بر گشترش در توانایی برقراری ارتباط با افراد بیشتر،کودکان منافع دیگری در آموزش زبان کسب می کنند که شامل موفقیت بیشتر در  در برنامه های مرسه ومهارت های حل مساله است .مزیت دیگر زبان دوم این است که رقابت را برای دستیابی به فرصت های شغلی آسان تر می کند .

دانستن زبان دوم چه مزایایی دارد ؟

دانش آموزانی که زبان دوم را آموخته اند از لحاظ آماری در امتحانات استاندارد نمرات بالاتری کسب می کنند .این دانش آموزان فرصت های شغلی بیشتری خواهند داشت ودرک عمیق تری نسبت به فرهنگ خود ودیگر فرهنگ ها دارند .طبق تحقیقات کودکانی که زبان دوم را آموخته اند خلاق ترند ودر حل مسایل پیچیده توانایی بیشتری دارند .مزایای دانستن زبان دوم در سطح جامعه بسیار زیاد است ،افرادی که زبان دوم می دانند باعث می شوند کشور در رقابت های اقتصادی خارجی ودر ارتباطات بین المللی ومسایل ایمنی وسیاسی به سطح بالاتری برسند

چرا کودکان باید زبان دوم را از مقطع ابتدایی آغاز کنند؟

مطالعات وهمچنین تجربیات ثابت کرده اند کودکانی که قبل از دوران نوجوانی تحت آموزش زبان دوم قرار گرفته اند ،دارای تلفظ صحیح تر ونزدیک تر به اهالی آن زبان هستند .کارشناسان دلیل این امر را تغیرات فیزیولوژیکی که در حین رشد مغز در زمان بلوغ رخ می دهد ،نسبت می دهند .البته مانند سایر افراد هرچه کودک سال های بیشتری را به یادگیری زبان اختصاص دهد به مهارت بیشتری دست خواهد یافت .

کودکان چگونه باید تحت آموزش قرار گیرند .

چند نوع آموزش در مدارس ارایه می شود که از این قرارند :

سیستم دو زبانه : این امکان را فراهم می کند که کودکان بخشی یا همه ساعات آموزش مدرسه را به زبان دوم اختصاص دهند .در سیستم دو زبانه کامل که در مدارس معدودی ارایه می شود ، کودکان تمام دروس (ریاضی ،علوم و...)را به زبان دوم فرا می گیرند .سیستم دو زبانه نیمه کامل بر این منوال است اما تنها بخشی از این برنامه آموزشی به زبان دوم ارایه می شود .در این نوع سیستم آموزشی ،فراگیران برخی دروس را در نوبت صبح وبرخی دیگر را در نوبت عصر فرامی گیرند .در هر دو حالت ایت سیستم وسیله ارایه متون آموزشی است تا خود موضوع آموزش باشد .کودکانی که به این شیوه آموزش می بینند به زبان دوم مهارت بیشتری دست     می یابند ودر رقابت با سایرین موفق ترند .

آیا آموزش زبان دوم اختلالی در توانایی زبان مادری کودک ایجاد می کند ؟

در بیشتر موارد یادگیری زبان دوم ،توانایی کودک را در فراگیری زبان مادری اش افزایش می دهد .با آموختن ساختار زبان دوم کودک بیشتر به ساختار زبان مادری اش پی می برد .یادگیری واژه های رایج ،به آن ها کمک می کند تا با معانی جدیدی در   واژ گان زبان مادری خود برسد .تحقیقات نشان داده است که هیچ تاخیر بلند مدتی در پیشرفت زبان مادری چه بین دانش آموزان که در مدارس دو زبانه تحصیل می کنند وچه آن هایی که در مدارس یک زبانه هستند دیده نشده است .

در واقع کودکانی که تحت آموزش زبان دوم هستند ،نمرات بالاتری در امتحانات استاندارد زبان دوم مادری خود کسب می کنند .بررسی ها نشان داده است که این کودکان در طول تحصیل موفقیت بیشتری به دست آورده اند .

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 توسط عبداله رستمی | نظرات()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
درباره وبلاگ
این وبلاگ برای کمک به مدیر آموزگاران سخت کوش شاغل در کلاس های چند پایه ایجاد شده است تا با هم فکری یک دیگرکمکی به روش های نوین تدریس در کلاس های چند پایه بنمایند
» پست الکترونیک
» تماس با مدیر
» RSS
» ATOM
مطالب اخیر
آرشیو مطالب
نویسندگان
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :